понедельник, 4 апреля 2016 г.


План вивчення теми:Скажи курінню – ні!

Ім’я, по-батькові та прізвище
Тарасова Валентина Василівна
Назва навчального закладу
Пожнянський НВК І-ІІІ ступенів
Місто, село, район, область
с. Пожня, Великописарівський р-н, Сумська область
Відомості про тренінг
Дати проведення тренінгу
29.02.2016 – 04.03.2016
Тренери
Куртась О.В., Скирта В.С..
Місце проведення тренінгу
СОІППО, м. Суми
Опис навчальної теми
Назва
Скажи курінню – ні!
Стислий опис

Проект  для учнів 8 класу за темою «Здоровий спосіб життя». Мета  проекту полягає у розвитку в учнів навичок мислення високого рівня, а саме: навчити учнів збирати інформацію, аналізувати та класифікувати її; висувати гіпотези та ідеї; обговорювати результати досліджень. Учні  будуть збирати інформацію  та статистичні дані про паління та курців,  про вплив  паління на організм підлітка, про шляхи вирішення даної проблеми в молодіжному середовищі, а також  створять  презентацію  в Power  Point. Вони будуть шукати цікаву та корисну  інформацію з даного питання в  бібліотеці та Інтернеті, проведуть соціологічне опитування однолітків. Учні узагальнять матеріали пошуку та створять блог .Як кульмінація проекту учні складуть та презентують для  однолітків буклет «Як протидіяти шкідливій звичці – палінню.»
Предмет, навчальна тема
Основний навчальний предмет «Англійська мова». Тема в навчальних програмах «Здоровий спосіб життя». Інші навчальні предмети: біологія, основи здоров’я, хімія, фізика, географія.
Клас (вікова категорія)
8клас, 13-14 років
Приблизний час вивчення теми
Орієнтовний час вивчення теми 8 днів.
Освітні засади
Державні освітні стандарти
                          II. Освітня галузь “Мови і літератури”
Метою освітньої галузі “Мови і літератури” є розвиток особистості учня, формування в нього мовленнєвої і читацької культури, комунікативної та літературної компетентності, гуманістичного світогляду, національної свідомості, високої моралі, активної громадянської позиції, естетичних смаків і ціннісних орієнтацій.
Освітня галузь складається з мовного і літературного компонентів. До мовного компонента належать українська мова, мови національних меншин (мова навчання і мова вивчення), іноземні мови, а до літературного — українська література, світова література і літератури національних меншин. Кожен із компонентів містить кілька наскрізних змістових ліній.
Наскрізними змістовими лініями мовного компонента є мовленнєва, мовна, соціокультурна і діяльнісна.
Мовленнєва лінія забезпечує формування мовленнєвої компетентності шляхом формування та удосконалення вмінь і навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності (аудіюванні, читанні, говорінні, письмі), а також готовності розв’язувати проблеми особистісного і суспільного характеру.
Мовна лінія передбачає формування мовної компетентності шляхом  засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів.
Соціокультурна лінія сприяє формуванню соціокультурної компетентності шляхом засвоєння культурних і духовних цінностей, норм, що регулюють соціально-комунікативні відносини між статями, поколіннями, націями, сприяють естетичному і морально-етичному розвиткові учнів.
Діяльнісна (стратегічна) лінія сприяє формуванню діяльнісної компетентності шляхом формування навчальних умінь і навичок, опанування стратегіями, що визначають мовленнєву діяльність, соціально-комунікативну поведінку учнів, спрямовані на виконання навчальних завдань і розв’язання життєвих проблем.
Стратегічно важлива для мовного компонента комунікативна компетентність, яка є невід’ємною складовою структури змісту освіти,  передбачає оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності, основами культури усного і писемного мовлення, базовими вміннями і навичками використання мови в різних сферах і ситуаціях.
Для мовного компонента важливими є також такі предметні компетентності, як мовленнєва, мовна, соціокультурна і діяльнісна (стратегічна).
Вивчення мов сприяє збагаченню активного словникового запасу учнів, пізнанню та усвідомленню особливостей життєвого досвіду народів, мови яких вивчаються, важливості оволодіння мовами та задоволенню потреби в користуванні ними як засобом спілкування в різних сферах життєдіяльності, розвиває мовні, інтелектуальні та пізнавальні здібності, формує гуманістичний світогляд, моральні переконання та естетичні смаки, сприяє  засвоєнню національних і загальнолюдських цінностей, використанню інформаційних і комунікаційних технологій, виховує в учнів потребу в удосконаленні власної мовленнєвої культури протягом усього життя.
Сучасна система навчання іноземних мов дає можливість застосовувати комунікативно-діяльнісний підхід оволодіння мовами як важливим засобом міжкультурного спілкування, усвідомлення учнями особливостей культури народів, мови яких вивчаються, власної національної культури.
Основна школа
Зміст мовного і літературного компонентів в основній школі спрямований на досягнення належного рівня сформованості в учнів вміння користуватися мовними засобами в усіх видах мовленнєвої діяльності, читати та усвідомлювати прочитане, на розвиток інтересу до художньої літератури і системного читання, розкриття за допомогою засобів мови і літератури національних і загальнолюдських цінностей, формування гуманістичного світогляду особистості, розширення її культурно-пізнавальних інтересів, виховання в учнів любові, поваги до традицій українського народу, толерантного ставлення до культурних традицій інших народів.
Завданнями освітньої галузі в основній школі є:
формування стійкої мотивації до вивчення української мови і літератури, іноземних мов, мов і літератур національних меншин, світової літератури, любові до української мови і культури, а також поваги до інших мов і культур;
ознайомлення з мовною системою і формування на її основі базових лексичних, граматичних, стилістичних, орфоепічних, правописних умінь і навичок;
вироблення вмінь і навичок в усіх видах мовленнєвої (аудіювання, читання, говоріння, письмо) та читацької діяльності, різних сферах спілкування (особистісна, публічна, освітня);
формування комунікативної і літературної компетентностей;
ознайомлення із здобутками художньої оригінальної та перекладної літератури;
формування мовленнєвої і читацької культури, творчих здібностей, культури ведення діалогу, розвиток критичного мислення та естетичних смаків учня;
формування гуманістичного світогляду, духовного світу учня, його моралі, загальної культури, особистісних рис громадянина України, який усвідомлює свою належність до світової спільноти.
Навчальні програми
Технологія
Через зміст освітньої галузі "Технологія" забезпечується:
-          формування технічного світогляду і відповідний рівень освіти, закріплення на практиці знань про технологічну діяльність, спираючись на закони та закономірності розвитку природи, суспільства, виробництва і людини;
-          ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, науці, повсякденному житті та їх підготовка до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням;
-          ознайомлення та залучення учнів до різних видів діяльності, формування необхідних для цього знань і вмінь, навчання учнів способів поводження з різноманітними засобами праці;
-          створення умов для професійного самовизначення, обґрунтованого вибору професії з урахуванням власних здібностей, уподобань і інтересів;
-          формування в учнів культури праці, навичок раціонального ведення домашнього господарства, культури побуту, відповідальності за результати власної діяльності, комплексу особистісних якостей,
-          потрібних людині як суб'єкту сучасного виробництва і культурного розвитку суспільства;
-          виховання активної життєвої позиції, професійної адаптивності, готовності до безперервної професійної освіти, конкурентної боротьби на ринку праці, потреби ініціативно включатися в систему нових економічних відносин, в підприємницьку діяльність;
-          створення умов для реалізації особистісно-орієнтованого підходу до навчання, виховання та розвитку особистості.
Вирішення загальноосвітніх завдань освітньої галузі зумовлює необхідність формування в учнів певної сукупності знань, умінь і навичок. Основою для їх формування повинно стати відповідне змістове наповнення галузі.
Англійська мова
Уміння розуміти зміст нескладних висловлювань, що стосуються особистісної, суспільної, освітньої сфер
Уміння розуміти повний зміст висловлювання вчителя, учнів що стосуються особистісної, суспільної, професійної і освітньої сфер; розуміти нескладні тексти, виділяти головну думку і, використовуючи лінгвістичну та контекстуальну здогадку; розуміти прості пояснення Уміння розуміти основний зміст коротких простих повідомлень, оголошень, репортажів узагальнювати інформацію, робити на її основі власні висновки
Уміння розуміти основний зміст газетних, журнальних, публікацій науково-популярного і публіцистичного стилів, виділяти головну думку. Уміння переглянути значний за обсягом текст (серію текстів) для пошуку необхідної інформації; здобувати інформацію з оголошень, проспектів, меню, розкладів, брошур, коротких офіційних документів
Говоріння
Монологічне мовлення
Уміння робити зв'язне повідомлення, використовуючи у разі потреби лексичні або зображувальні опори; робити повідомлення за певною ситуацією в межах визначених сфер спілкування; передавати основний зміст прочитаного, побаченого або почутого, висловлюючи своє ставлення до осіб, подій, явищ - тощо, про які йдеться.
Діалогічне мовлення
Уміння без попередньої підготовки встановлювати і підтримувати спілкування із співрозмовником у межах визначеної тематики і сфер спілкування; ініціювати і завершувати спілкування, використовуючи для цього відповідні зразки мовленнєвого етикету, прийнятого в країні, мова якої вивчається; ініціювати і підтримувати діалоги, доводити співрозмовникові власну точку зору.
Письмо
Уміння робити нотатки; складати план; заповнювати анкету, опитувальний лист; писати листа, повідомлення, автобіографію; писати твори в межах визначених сфер спілкування.
Активна   і  пасивна  лексика, фразеологічні ідіоми, стійкі вислови; граматична система мови, яка вивчається, категорії, класи і структури нормативної граматики мови, яка вивчається; багатозначність слів, їх зв'язок з контекстом, граматична семантика.
Знання достатньої кількості лексичних одиниць для висловлювання у межах визначеної тематики і сфер Уміння  свідомо  та  правильно складати   речення,  необхідні для  використання  у  найбільш типових ситуаціях.
Знання     основних     правил орфографії та пунктуації.
Уміння   продукувати   писемне повідомлення   з   дотриманням мовних правил
Уміння  здійснювати мовленнєві функції,   вживаючи   загальні вирази та висловлювання. Знання основних правил етикету країни, мова якої вивчається. Усвідомлення   і    толерантне ставлення    до    традицій, звичаїв, цінностей та ідеалів, характерних  для народу,  мова якого вивчається.
Стратегії спілкування і навчання
Уміння сприймати новий досвід (нову мову, нових людей, нові способи поведінки) і застосовувати інші компетенції, для того, щоб на основі спостереження, аналізу, узагальнення,
запам'ятовування, адекватно діяти у навчальних та життєвих ситуаціях
Духовне здоров'я людини.
Здоров'я в ієрархії життєвих цінностей. Здоров'я як вияв збалансованості почуттів, волі, інтелекту. Характер людини. Розвиток інтелектуальних задатків. Емоції і стрес. Правила спілкування. Способи психофізичної саморегуляції під час занять фізичними вправами та в процесі життєдіяльності. Вплив фізичної культури на емоційний стан підлітка та формування його морально-вольових якостей. Уявлення про місце здоров'я в ієрархії життєвих потреб; здоров'я як узгодженість почуттів, волі, інтелекту; вплив на здоров’я позитивних і негативних емоцій; психічну і духовну складову здоров'я; засоби фізичної культури для зміцнення духовного здоров’я; вплив занять фізичною культурою на формування морально-вольових якостей та емоційний стан підлітків. Знання про вікові особливості психічного і духовного розвитку організму підлітків; правил спілкування; способів керування емоціями.

Навчальні цілі та очікувані результати навчання учнів
Учні познайомляться з новими  ЛО по темі «Шкідливі звички», з’ясують походження та значення терміну «паління», оволодіють інформацією про вплив паління на організм підлітка, на його системи та органи, шляхи уникнення та позбавлення цієї шкідливої звички, що сприятиме розвитку їхньої соціокультурної компетенції, тренуватимуться у діалогічному та монологічному мовленні, прийматимуть участь у дискусіях, навчаться складати  презентації та оформляти буклет,  вікі-статтю, створювати власний блог.  Учні будуть проводити анкетування та усне опитування серед своїх однолітків, друзів, знайомих, виконуватимуть творчі завдання, готуватимуть інформацію та запитання для участі у дискусіях.
Основні запитання
Ключове запитання
Чи варто палити?
Тематичні запитання
Статистичні дані про паління.
Вплив паління на організм підлітка.
Правда про курців.
Змістові запитання
Вивчення статистики про паління та курців.
Вплив паління на нервову, кровотворну та травну системи підлітків.
Проблема паління в середовищі підлітків.
План оцінювання.
Графік оцінювання

До початку роботи учнів над проектом
Учні працюють над проектом і виконують завдання
Наприкінці виконання проекту
·    Опитування
·    Мозкова атака
·    Форма для опитування
·    Консультації, співбесіди з групами (з кожною окремо)
·    Контрольний список  для презентації 
·    Контрольний список для вікі
·    Контрольний список для інформаційного бюлетеню
·    Презентація проектів
·    Написання есе
·    Контрольний список для презентації
·    Контрольний список для вікі
·    Контрольний список для інформаційного бюлетеню
Стислий опис оцінювання
Упродовж всієї навчальної теми проводиться опитування та оцінювання, щоб допомогти учням розвивати навички мислення вищих рівнів, розробляти зміст учнівських проектів та здійснювати моніторинг власного навчання. Учні використовують Контрольний список  для презентації, Контрольний список  для вікі або  інформаційного бюлетеню, в залежності від того, яку форму представлення результатів роботи в проекті вони обирають, щоб скеровувати своє навчання, відслідковувати тенденції та  здійснювати самооцінку свого просування у навчанні. Оцінювання  здійснюється вчителем щоденно на основі спостережень та перегляду продуктів діяльності учнів. Щотижнево проводяться консультації за участю окремих учнів та груп для моніторингу прогресу та відповідей на запитання. Запросіть учнів використовувати Форму оцінювання продукту проекту, щоб допомогти їм здійснювати самооцінку роботи та постійно отримувати оцінювання однолітків до того, як робота в проекті буде завершена. Та ж сама Форма оцінювання використовується і для оцінювання їх кінцевих презентацій та завершених проектів.
Методичні засади
Попередні знання та навички
  • Певний  досвід створення мультимедійних презентацій, створення  інформаційного бюлетеню та роботи з вікі
  • Вміння проведення дослідження із застосуванням мережі Інтернет
  • Володіння навичками складання опитувальників, анкет
Діяльність учнів та вчителя

Учні представлять свої результати своїх досліджень у вигляді або презентації, інформаційного  бюлетеню,  вікі-статті. Інструктаж щодо опанування навичками використання цих інструментів повинен щоденно бути включений у процес занять.
 1 День
 Навчальна тема розпочинається з ознайомлення учнів з Ключовим запитанням: Чи варто палити? Попросіть  учнів подумати самостійно про запитання, а потім обговоріть  їх відповіді.  Запитайте, хто добровільно хоче поділитися своєю відповіддю з цілим класом.
Оголосіть наступне запитання до проекту: вплив паління на організм підлітка? Поясніть учням, що вони вивчатимуть це питання упродовж своєї  роботи над проектом. Почніть  проект з презентації проекту.  Методом мозкового штурму визначте можливі теми, які могли б мати відповідні набори даних. Обговоріть та  оцініть  ідеї учнів, які вони пропонують.  Обговоріть друковані та  електронні ресурси для збору даних.  Можливі теми можуть включати:
  •  Кількість смертей від паління
  • Смертельні випадки від захворювань
  • Витрати на охорону здоров’я
  • З історії тютюнопаління
  • Рівень дитячої смертності
  • Паління і жінка
  • Хвороби від паління
  • Вплив реклами

Роздайте  учням форму оцінювання проектів і проведіть її обговорення.  Ця форма містить огляд очікувань від створеного ними учнівського проекту. Попросіть учнів  використовувати Форму, щоб допомогти їм оцінити свій прогрес і те, як  просувається їх навчання.
Учні мають об’єднатися в малі групи (від 3 до 5  в кожній) і обрати собі одну з тем для дослідження.
 2 День
 Запросіть учнів  обговорити нові Тематичні  запитання: Статистичні дані про паління. Правда про курців. Вплив паління на організм підлітка. Напишіть запитання  на аркушах паперу і передайте кожній групі.  Групи учнів, відповідно до обраних тем , мають дослідити відповіді на  Тематичні запитання.  Скажіть учням, що вони створюватимуть  два кінцеві продукти свого проекту, які включають відповіді на питання, а також Тематичне  запитання, яке було обговорене в перший день: Чи варто палити? Одні з  груп має створити:
  • по-перше мультимедійну презентацію про своє дослідження,
  • по-друге (на вибір групи):
        АБО інформаційний бюлетень,  що містить короткі статті і графіки про можливі ефекти і наслідки  паління
        АБО вікі-сайт  про тему, включаючи  наслідки та  ефекти (Вікі  повинно містити  дані або графічне представлення даних для підтвердження будь-яких прогнозів.)
 Дозвольте учням  об’єднуватися в групи за власним бажанням.  Членство в команді може бути сформоване на основі теми, до якої вони мають інтерес.  Кожна група учнів повинна досліджувати різні теми.  Нагадайте учням,  щоб вони  використовували Тематичне  запитання в своїх проектах.
Роздайте  учням Контрольний список до презентації для  або  Контрольний список для інформаційного бюлетеню або вікі в залежності від типу публікації, яку обирає  кожна команда.  Обговоріть з учнями Контрольні списки  і попросіть їх  використовувати їх ці списки моніторингу свого прогресу під час роботи.
 3 День
  Учні проводять дослідження користуючись Інтернетом та друкованими джерелами з своїх тем. Проведіть консультації з окремими учнями та групами для відповідей на їх запитання, обговорення їх тем, поясніть, як вони можуть відслідковувати прогрес у роботі та планувати свою роботу, та як буде відбуватися оцінювання їх мислення вищих рівнів.
 4 День
Учні завершують своє дослідження, застосовуючи свої знання.
 5 та 6 День
Учні створюють мультимедійні презентації та інформаційні бюлетені чи вікі. Нагадайте учням, щоб вони використовували свої Контрольні списки для перевірки та завершення своїх робіт.
 7 День 
Проведення презентацій (усних виступів з демонстрацією мультимедійних презентацій). Використовуйте Форми оцінювання  проектів для оцінювання робіт учнів.
 8 День
 Учні пишуть підсумкову письмову роботу - есе , в якому дають відповіді на такі запитання:
  1. Чи варто курити?
  2. Як впливає паління на організм підлітка?
  3. Уся правда про курців.
Диференціація навчання
Учні, що мають проблеми у навчанні
Скоротіть завдання або дайте стільки часу для виконання, скільки необхідно Дозвольте учням оцінювати Інтернет сайти рідною мовою учня
·  Запросити помічників, щоб допомогти дітям вивчити основні поняття та слова, та для того, щоб допомогти учням виконати роботу та перевірити їх письмові роботи.
·  Дозволити таким учням не описувати всі вправи, а деякі розказувати усно, або дозволити їм диктувати основні висновки.
·   Допомагати таким учням складати план роботи на тиждень, щоб вони могли зосередитись на дослідницькій роботі.
·  Визначити сильні сторони таких учнів і враховувати їх при розподілі ролей у груповій роботі. Призначити сильних учнів помічниками.
    Зменшити кількість завдань, чи надати їм більше часу для їх виконання.
Обдаровані учні
·  Якщо учні мають хороші навички роботи з комп’ютером, запросити їх до створення спільної класної веб-сторінки.
·  Якщо такі учні можуть добре писати, то вони можуть вести електронне листування з іншими класами-учасниками проекту. Заохочувати обдарованих учнів досліджувати подібні теми і робити звіти перед класом. Наприклад: Здоровий спосіб життя – запорука довголіття т. ін.
.
Матеріали та ресурси
Технічне забезпечення (відмітьте необхідне)          
 Фотоапарат
 Комп’ютер (и)
 Цифровий фотоапарат
 DVD - програвач
 Доступ до Інтернету
  Лазерний диск
 Принтер
 Мультимедійний проектор
 Сканер
 Телевізор
 Відеомагнітофон
 Відеокамера
 Обладнання для відео конференцій
 Інше      
Програмне забезпечення  (відмітьте необхідне)            
 Програма для роботи з базами даних/ електронними таблицями
 Програма для створення публікацій
 Програма для електронної пошти
 Енциклопедія на  компакт-диску
 Програма для роботи із зображеннями
 Програма для створення комп’ютерних презентацій
 Програма для роботи з Інтернетом
 Програма для  розробки веб-сторінок
 Програма для роботи з текстами
 Інше      
Друковані матеріали
Несвіт А. Англійська мова, 8 клас, К.: Генеза, 2008. – с. 436.
Вибирай сам: бути здоровим чи курити… - К.: Фонд “Здоров’я для всіх”, 2002.
Левитський П. М., Язловський В. С. Шкода алкоголю та нікотину. – К.: Радянська школа, 1983.
Англійська мова та література, ВГ «Основа», №36. 2008. – с. 32.
Обладнання та канцтовари
Папір для публікації та друку, диски.
Інтернет ресурси
http://www.stop-smoking-updates.com
http://www.zaycev.net/download.php
http://www.wisegeek.com/why-is-smoking-bad.htm
http://mon.gov.ua/
http://www.ostriv.in.ua/
http://iteach.com.ua/
Інші ресурси
Запрошені учні  інших класів, члени громади, батьки, адміністрація школи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий